Rastlös

Denna dagen började ju bra. Jag gick upp, åt frukost med Lukas, satte på både honom och Luna kläder och gick ner till dagis. Lukas fick Luna hela vägen ner, stolt storebror va han =)
När dom andra barnen på dagis kom fram för att kolla på henne blev han lite sur:
- MIN syster, sa han bara lilla bus ungen =)

Sen gick jag hem igen och slöade, kollade på gårdagens våra bästa år medans Tommie gick upp (eller jag gick in och la Luna på hans mage så hon dregglade ner honom så han vaknade)
Sen ringde jag till Steff, jag vill ha hennes bumbostol! Liam har bara suttit i den 2-3 gånger utan intresse så jag får se hur vi gör. Luna vill ju stå/sitta upp hela tiden så hon kanske skulle tycka den va kul.

Tommie och Luna hängde med ner till dagis för att hämta Lukas. Han var ganska trött och ville bli buren, efter några hundra meter knakade det till i ryggen, han väger ju en del, så jag frågade honom:
- Lukas, vill du gå lite??
Lukas:
- Nej tack mamma.. Ha Ha Ha! Han sa en massa kul på vägen hem idag. Att det låg vovvebajs i busken tex ha ha ha!
Han pratar ofta om vovvebajs nu sen snön smälte. Så äckligt med dom små korvarna som ligger precis ÖVERALLT på vägarna! Usch...

Nu sover Lukas äntligen, han har kollar på "Tommas och vännerna" i en vecka, non stopp!! Jag hatar verkligen den filmen med tågen.. Varje kväll låter det såhär:
- MAMMA! Tommas tåget, titta tommas tåget! Tåget, tåget, tåget..

Jag är rastlös nu! Jag vill dra ner på stan och kolla lite, måste köpa linsvätska och kolla efter en födelsedagspressent till pappa för han fyller år den 23e.
Jag får hoppas att Lisa kan hänga med efter skolan =)

Heej Sveejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0