Vackert väder

Äntligen lite fint väder =) Ska käka lite lunch snart och sen gå ut med Lukas så han får leka av sig, vi var ju inne hela dagen igår så det får bli en längre tripp ute idag =)

Han har precis hjälpt Tommie att skala potatis, han är så duktig. Vill alltid hjälpa till med precis ALLT! men det hör ju till åldern, en bra period xD bättre än när han bara ska trotsta, testa och hålla på med matvägran..
Man försöke förklara för honom att man inte kan äta pasta och kättfärssås varje dag men han hade säkert ätit det varje dag, helt galen i det.
När han var 1-2 år så accepterade han nästan allt imatväg men nu är han så petig! Han älskade lax, potatis, sås och mosade kokta grönsaker förut men det är ju "'äckligt" nu.
Han älskade kov och stroganoff, kasslergryta, kyclinggryta och allt.
Idag äter vi nått han accepterar i alla fall, fiskpinnar...

Det är så tråkigt när man ska göra matsedel och man får stryka bort allt typ, eller om man tar lassange till lunch så får man ta nått mer matigt till middag så Lukas får i sig mer. Vi är inne i falukorvsträsket lite, vi har 5-6 säkra kort jag jag mesar alltid ut för jag vill att Lukas ska få i sig och matsituationerna inte ska bli för jobbiga..
Det måste bli ändring på det nu. 
 Lukas äter ju frukt varje dag i alla fall..

Jaja, mycket snacka det blev om mat, kanske är för jag är lite hungrig =)

Ska hoppa i lite kläder och borsta håret =)

Heeej Sveejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0