Måndag

God kväll.

Nu har jag för ovanlighetens skull tagit in datan till vardagsrummet. I morgon får jag la sitta i Lukas rum och skriva ha ha ha.
Denna dagen har både varit seg och snabb.
Jag vaknade runt 3 i natt av att Luna låg i sin säng och körde bil... Brrrrr Brrrr och blåser/spottar.. Hon höll på så i säkert en timme för sig själv, ja som man sger "Lite roar små"
När hon tröttnade på det och somnade om så märkte jag att det blev blött i sängen brevid mig där Lukas låg, jag hoppade upp ur sängen och försökte få med mig honom på toa, men han vägrade.
Så det slutade med att jag fick ta en supertjock handduk som han fick sova på, sen på morgonen kl 7 blev det raka vägen in i duschen, byta lakan och hela fadderullan.. suck...
Jag vaknade faktiskt första i dag igen, jag gick upp, satte på kaffe, gröt och väckte Luna. Hon är som vanligt jätteglad så henne satte jag i köket, startade duschen och väckte Lukas och in där med honom. Han va inge glad men usch...
Att han inte känner av att han är kissnödig och vaknar.. Blää...
Hoppas denna period går fort över, samma som Lunas bil/spottande.

Jag lämnade Lukas kl 9.15 på dagis, han va jätteglad och klarade sig torr hela dagen =)

Nu i helgen är det ju Lindemarken, så det är ju tivoli och marknads stånd i hela stan. Dom har börjat packa upp lite grejer och tivolit ska ligga på vägen till dagis. Lukas var helt galen när han såg alla färg glada lastbilar i morse ha ha.

Farmor bjöd på lunch idag, Luna åt gröt och var mätt och glad.
Sen fick hon stanna hos farmor medans jag och Tommie gick upp till dagis och där väntade ne glad Lukas =)

Ojj vad schema aktigt jag skriver he he.
Nu ikväll har jag fått en så irriterande rethosta =( jag hostade, hostade tills jag spydde, men jag hade ju inget i magen så det blev hulkande och det är ju så äckligt.. Tappar ju andan... '
Så fort jag blir frisk måste jag ta tag i träningen.
Vågen står ju helt still fast jag gåt dom dära 6 km 2 gånger om dagen... Alltså ca 12 km till och från dagis. Man borde ju märka någon skillnad...??
Jag kanske ska testa lite gamla kläder och se om man kan ha dom, man ska ju egentligen gå på kläder istället för kg.

Nu sover båda barnen...
Luna fick välling medans jag såg slutet på biggest loser sverige, jag väntade på att hon skulle dricka upp sin välling och börja gnälla som vanligt, då går man bara in och ger henne nappen och snutten över huvudet så somnar hon. Men idag var hon tyst hela tiden, när jag gick in så sov hon och småsnuttade på den tomma flaskan =) lilla fisen va så trött =)
Lukas somnade tidigt han också. Han sov mellan kl 16-17 typ så det var sen middag han sov. Trodde att han skulle vara vaken längre men icke.
Får se om det blir dagis i morgon om han är sjuk, han frös när han vaknade och var lite röd i ögonen. Hoppas inte han åker på förskylningen för han är hemsk med förskylning. Han hostar tills han spyr hela tiden... Hna vägrar näs spray och hostmedicin...
Det blir brottningsmatch asså... Men kräkandet är hemskt.. Man ser verkligen på honom att han verkligen inte vill kräkas och att han skäms efteråt. Nä nu ska man tänka positivt.

Nu ska jag kolla på en film eller nått..

Heeeej Sveeejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0