Helgen med polisen och fega grannar!

Nu är det sönda kväll, vill bara attkvällen ska gå fortare så man får lägga sig och försöka glömma helgen..

I går va Lukas jätte elak emot Luna och katten. Han jagade katten, kastade leksaker efter honom, knuffade Luna och till sist doppade han katten i badbaljan. Då fick han åka in på sitt rum efter en hel hög med varningar och han blev skit arg! han skriker och gapar.
Den senaste tiden har han komit in en period där han är gnällig, lyssnar inte när man säger till och så tror han att allt blir bra bara man säger - förlåt. Men han gör samma grej om och om och om och om och om igen!

Han va på sitt rum i en kvart och gapade och sen kom han ut, la sig i soffan och somnade.
Efter en halvtimme knackade det på dörren och 3 stora biffiga poliser kommer in och säger att dom fått samtal om att det va livat i våran lägenhet.
Jag blev helt paff! dom gick in i lukas rum och kollade, lyfte på lukas filt för att se så att han inte hade blåmärken och jag sa till dom att han är skit trotsig just nu och lyssnar inte alls, är elak emot sin lillasyster och katten och att jag pratat med grannen mitt i mot oss. Att hon får säga till om det är livat här för Lukas har sitt sovrum närmast henne lägenhet men hon i sin tur har sagt att hon inte hör nått för hon hör dåligt.
Efter att dom gått bröt jag ihop..
Kände mig kräkt och tycker att grannarna är så jäkla fega som inte vågar komma ner och knacka på om det är livat.

Idag gick jag runt och knackade på här i gången för att bara säga till att dom får knacka på om det är mycket ljud för Lukas är trotsig. Men INGEN öppnade!! Några visste jag va hemma för man hör när dom går och deras tv var igång när jag ringde på. 3 gånger...

Nu har jag satt upp en lapp i porten! fegisar....

Så min helg va skit...

I mån ska Lukas till dagis, dom vanliga tiderna igen utan juluppehåll och magsjukan har dragit förbi där. Luna ska skolas in i februari så då blir det två dagisbarn där =)
Ringa hyresvärden i mån också... Berätta om vårat polisbesök och fråga om dom kan byta ut vårna dörr för man kan höra i trappen om virus fiser (katten) Lyhört som sjutton..
Och ta upp att vi inte ska ha någon anmärkning pga att dom va här.. Det är inte vårat fel att Lukas är i trotsåldern.

Nu ska jag kolla väder och nyheter så man tänker på något annat...


Heeej Sveeejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0