Lördag

Nu var det längesen jag skrev här, det blir sånna långa uppehåll.
Luna har varit hos läkaren i veckan, ögonmottagningen. Hon är översynt, så får henne blir det glasögon...
Vet inte riktigt hur jag ska reagera på det.. Jag själv hade ju det som liten, men hon kommer ju bli av med dom senare så det känns skönt i alla fall.

Sen kom kissen i torsdags =)
En som jag jobbar med har massa hästar och sånt, stallkatterna får alltid kattungar och dom inte går att bli av med blir skjutna.. Hon hade en kvar som vi bestämnde oss för att ta.
Lukas har ju alltid tjatat om att ha kisse och nu när han varit sjuk. Det går ett febervirus just nu, man har feber i en dag, feberfri i 2 dagar och sen feber igen. Lukas hade 40,1 i torsdagas, men han blev jätteglad när han fick katten. Han sprang runt och lekte med den hela kvällen.
Könet är inte bestämt än, katten är ca 10-11 veckor så det är svårt att se än så länge.
Jag tycker att katten ska heta Virus, Lukas kallar den för lilla gumman.
Vi får se vad det blir sen...

Usch.. Steff Ringde i förrgår och berättade om hängningen på flashback. Jag gick in och läste igår och rös i hela kroppen..
En kille på 21 år som hade tagit några smärtsillande tabletter, han skrev i forummet att han tänkte ta sitt liv. Några försökte stoppa honom, några skrev saker som - Lycka till, men skynda sig för jag ska till jobbet snart...
Vad hände? jo killen hänger sig, han har sinwebcam igång så alla kan se..
Efter några minuter så blir han blå och då är det några som ringer polisen, som kontaktar flashback för att få killens ip adress men det är för sent. Alla i forummet kan se när han hänger där, när ambulansen kommer och gör hrl på honom...
Killen gick inte att rädda....

Svt debatterade om händelsen, jag såg den inte men ska kolla på svt play tänkte jag. Fy fasen va hemskt...

Nu ska jag skriva om något annat...

Igår var jag och Frida på gymmet, 360 kalorier och lite mage,ben maskiner blev det. Sen hem och göra cocosbollar ha ha ha xD
Jag ska jobba 2 pass i veckan som det ser ut nu, kan förhoppningsvis bli fler. Denna veckan har jag jobbat nästan varje dag, känns skitbra faktiskt.
Men det dryga när man jobbar på timmar är ju att man inte har någon garanti på att man få jobba så vissa månader blir det ju drygt.
Men jag hoppas att meretor börjar plocka in folk igen...

Jag kanske inte skrev om förra helgen?? ha ha ha ha. Morsan, farsan, brorsan va ju här uppe och hälsade på.
På lördagen kom dom och på kvällen, runt 22 tiden så smsade min bror ifrån hotellet. Han ville att vi skulle ut. Jag va inte alls sugen så jag frågade Tommie om han ville gå ut med min brorsa och farsan men han va trött, förskyld och sånt.
Så jag drog med Frida till hotellet och mötte farsan och brorsan. Dom ville gå ut på någon krog och kolla in stan. Vi gick till Bistro, ett ungdomsställe. Vi satt där och ölade, shootade och drinkade ha ha ha.
Jag som inte dricker längre, jag var full när jag vaknade dagen efter... Usch. Men det var roligt, farsan en sväng på dansgolvet ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.

Idag så vettefasen va man ska hitta på, jag vill inte dra ut Lukas om han har feber och jag vill inte dra ut honom och gå för långt för då får han la feber ikväll, det är skitkallt ute också..
Kanske ska dra och träna en sväng?? Känner mig fakiskt pigg på det. Vi har ju en så jäkla bra maskin där. Jag vet inte vad den heter, ser ut som ett löpband fast banedet i delat i två. Den är tippad så man springer som i en uppförsbacke. Banden går ju ner lite när man trampar ner men man bränner sjukt mycket!! Max hastigheten låg på 6,3 och det är den takt jag har när jag går på vanliga bandet ha ha.
På 13 minuter brände jag 135 kalorier och det va inte ens jobbigt. Så om jag går dit så blir det la en 30 minuter på den och sen träna magen, kanske kan simma lite efteråt? hmm.. Ska ringa Frida och kolla med Tommie om han orkar ta barnen lite mer idag.


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och ta min frukost, nutriletteshake.... Asäcklig!!


Heeej Sveeejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0