RUTINER!!

Nu är det måndag kväll. Känns så himla skönt att man kommer in i dom "vanliga! rutinerna igen med dagis. Upp på morgonen och gå iväg. Lukas gick HELA vägen idag! det är 3 km och nästan bara uppförsbackar hela vägen till dagis. Han gick och jag körde vagnen. Den måste jag ha med och lömna för Lukas är alltid urtrött när man hämtar och jag orkar inte bära honom hem.
Han somnar i vagnen 8 av 10 gånger så det är bäst att ta det säkra före det osäkra.

Det va ganska fint väder i dag också, lite blåsigt men skönt eftersom det var ljust ute när vi gick!! hur skönt är inte det då? ljust på morgonen när man går!! och ljust när man hämtar!! woow! sist va det mörkt när vi gick hem i december rusket. Då ville inte Lukas gå ut föratt det va mörkt ute haha.
Nu ser man fram emot vår och sommar!

Annars va dagen lugn, gick till arbetsförmedlingen och skulle få hjälp med lite papperr, satt i kö i 45 minuter... Sen hem och stressäta lunch innan man skulle iväg och hämta Lukas på dagis.
Det är en skön runda att gå. 6 km på morgonen och 6 på kvällen så jag har gått 1,2 mil idag =) samma i morgon och onsdag. Bra start för motionen.
Bara min mage sköter sig, den ballar ju ur titt som tätt...
Kanske inte skrev att jag varit på vct förra veckan? Jag har haft problem med magen sen dom tog bort min gallblåsa så antagligen så bildas det för mycket galla som rinner på en gång ner i magen på mig.. Så jag ska hämta ut någon medicin som ta bort gallsalt och minskar gallan så får vi se om det är bättre..


Just det!
Den 12e Maj ska jag springa vår ruset inne i örebro haha! Frida ska också va med, 5 km inne i stan springer man. Ska la bli kul. Man hinner ju träna upp sig på alla pass man går uppcohner till dagis och sen ju närmare man kommer så får man ju ta lite mer på gymmet. Kommer ju bli asjobigt när man går dit nästa gång.. Har inte varit där sen i november typ.... Ska kolla mitt kort nästa gång jag är där.. Kanske går i morgon efter jag lämnat på dagis..
Då är jag där 10.30 typ, träna till 12, duscha och hem för lunch vid 12.30 och sen har man en timme på sig innan man ska hämta lukas haha!
Förr plannerade jag ALLT!! inte gymma dirrekt men när man skulle handla, simma, äta lunch och bara sådär skumt kontrollerande..
Jag plannerade vilken minut man va där, när man skulle gå dit senast för annars kunde något hemskt hända. Ni vet om man är ute och går, så kommer det en bil och man tänker omdevetet att - Jag måste gå förbi det där trädet innan bilen kör förbi annars händer det en olycka.

Nu börjar jag bli jäkligt trött, skriver bara massa skit...


Heeej Sveejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0