Vart tog skitvädret vägen??

Det har lovats regn och rusk i flera dagar, men vart har det tagit vägen?? Jag ska inte klaga för det är ju helt underbrt med sol men endå.
Någon mer som undrar om det ökända askmolnet? Jag har inte sätt något av det..
Det känns ju rätt skönt att det inte går några flygplan nu och det varit stilla i några dagar pga klimatet, fast vulkannen sprutar ju ut massa skit som inte är bra heller.
Nog om vulkanen...

Lukas är på dagis nu, han ville gå dit idag och vi tävlade sista biten ner, han vann =D ha ha ha!
Jag hoppas, hoppas, hoppas att trotsen börjar lätta, det känns så i alla fall =)
Men jga har fått pröva lite olika knep för att "komma över" hans spärr så han lyssnar istället.

Idag måste jag ta mig ner på stan sen, pappa fyller år i mån så jag ska försöka hitta något till honom =)
Jag frågade morsan i går om dom skulle ha nått kalas men det blir lugnt för hon jobbar.
Lukas vill ju mer än gärna åka upp till "moffa och mommo" och särskillt om det finns tårta ha ha ha!
Morsan var på Ikea igår och köpte sängen till Lukas =) Jag har bara frågat henne om vi inte kunde åka till Ikea någon dag och fixa hans säng, jag vet ju vilken vi ska ha och vilken madrass men dom hade åkt ner igår och köpt den =) TACK!!

Lukas har ju fått sova i en 120 säng ett tag, vi ville mest testa honom hur det var för honom att gå ifrån spjälsängen till en riktig, om han skulle ligga kvar eller komma upp. Men det har funkat kanonbra! Vi tog bort bena på den så det har ju varit jättelåg, mest så att han inte skulle trilla ur den och han hoppar ju i sängen.
Han komme säkert älska sin nya säng =)
Det är ett får och en hund längst upp vid huvudgaveln.

I morse väckte han oss halv 7 och ropade:
- Mamma, mamma kissa toa!!! Och det gjorde han =) Blöjan var iof våt men han har ju haft den hela natten så det är ju klart att det kommer lite då, men han kissade ju också och det är ju jättebra =)

Luna var snäll i morse, men hon har upptäckt sin röst och hur högt hon kan jollra och gurgla.. Det är extra kul på morgonen, suck...
Men hon ligger där och låter i högan skyn med ett mega leende ha ha. Lill fisen!

Nu väntar jag på att alingsåshem ska öppna så jag kan fixa tid för en visning.

Heeej Sveejs


Kommentarer
Postat av: monica

du får slänga in en bild på sängen. ska köpa en till Jacob nu när han fyller två tänkte jag men inte kollat va de finns för allternativ ännu...

2010-04-22 @ 12:00:22
URL: http://monicarydjer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0