Regn

Hallå hallå!
Nu var det en vecka sen jag skrev.

Jag har hunnit vara i Alingsås =) Jättetrevligt att träffa morsan och farsan igen =) Min morbror ifrån norrland var nere och hälsade på och min andra morbror ifrån stan (göteborg) kom också upp och hälsade på.
Lukas var supernöjd för han fick ju åka tåget igen...
Han började tjataom tåget när vi gick på och slutade inte förän en timme efter att vi kommit fram.
På fredagen vart det lite livat.
Det blev några öl och några groggar och vi la oss runt 12 tiden så sent vart det inte.
Jag blev föresten inte så glad på farsan och brorsan som fick för sig att spela och sjunga kl 3 på natten..
Sjunga ifrån diafragman... Asså min pappa har en jäkla pipa så när han sjunger kan man blåsa bort typ..
Dom blev tysta när jag gick upp och skällde på dom.
Dagen efter vaknade Lukas kl 7 och Luna strax därpå så vi gick upp, Lukas väckte brorsan som sov i soffan, han skyndade sig ut på altanen och beställde taxi hem ha ha ha ha.
Lördagen var lugn, skitväder men det var en riktigt slapplördag, hände inte alls mycket..

Söndag var det tjejmetet =) Vi kom 3a med vårat lag, så nu hänger det en bronsmedalj brevid guldet vi tog förra året. Men nu vägde jag in mer än en påse haha! 15 st små fiskpinnar vart det.
Det var lite jobbigt att åka in till stan och lämna Lukas och Luna med morfar. Jag oroade inte mig för Lukas men Luna var ju livrädd för morfar när dom var här i Linde och hälsade på.
Hon var rädd för honom på söndagen också.. Lilla tjejen hade skrikit sig till sömns =( Usch usch usch...
När vi kom hem så låg hon i sängen och var småledsen men blev jätteglad föratt vi hade kommit hem igen =) Då kände man sig jätte elak..
Lämna henne ensam med hemska morfar....

På måndagen åkte vi hem, men innan det hann vi gå en runda i stan med Lisa, Thea och Lollo. Kändes jätteskönt att vara på "hemmaplan" En del hade förändrats. Vi gick i storken och jag kommer ihåg att jag gnällde för att dom inte hade cubus där.. Men vet ni, nu ska dom få det! Och dom ska bygga burgerking eller max i stan.
Ja vet att det var massa snack om det för flera år sen att dom skulle bygga burgerking men dom planerna försvann, vi har ju redan mc donalds där men nu ska det antagligen byggas..
Ja... Alingsås... Saknar det...
Det komme ju alltid vara "hemma"

Nu ska jag plocka upp i köket.. Jag gick upp kl 7 och lämnade Lukas på dagis kl 9.15 sen handlade och köpte hem 2 kycklingbaguetter så det har jag precis käkat, plus 2 koppar kaffe så nu är jag på g. Funderar på att gå och träna sen, simma kanske... hmmm...
Nu orkar jag inte skriva mer..  Har fullt upp i skallen.. Vi flyttar ju om en vecka också =) Ifrån 66 m2 till 83 m2!! Såå skönt!!


Heeej Sveeejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0