Trots!!! usch

Hämtade Lukas på daigs, som vanligt krånglade han lite och inte ville gå hem. Men hans bästa kompis Hampus skulle också hem kl 11.30 så efter att hans mamma kom så ville han följa med. Han trotsade heeeela vägen hem!!
Han skulle inte gå med, han skulle kolla på blommor överallt vilket han får göra men inte stå och hoppa på dom i en kvart eller så.
När vi skulle ta hissen så skulle han gå upp i trappan och då gömnde jag mig bakom postlådorna och stod heltyst, han satt och surade i trappan, efter några minuter så ropade han på mig men jag sa inget och stod stilla, då började han röra sig ner i trappan och bort emot hissen, jag stod tyst, då tryckte han på hissknappen och började smågråta lite, vände på sig och såg mig och då började han storböla!
Då förklarade jag för honom att han måste lyssna på vad man säger och inte springa bort för då kanske mamma försvinner på riktigt (asså om han springer bort i affären eller så för i ett trapphus är det inte så stor risk att han försvinner)
Han lugnade sig men började dumma sig i loftgången igen, då hämtade jag Tommie så fick han hämta Lukas.
När dom kom in så ville han ha hjälp att klä av sig men vi vägrade, är trött på hans - Kan inte snack..
Då spottade han på golvet och Tommie sa till han att torka, han vägrade och la sig på golvet, då började vi plocka ut leksaker ur hans rum, han vägade torka så nu står alla saker i garderoben. Han är så envis!!!!!

Han fick gå och lägga sig och sover nu så han var trött men det ursäktar inte att han spottade på golvet. Jag hatar att vara så emot honom för man känner sig så elak...
Han kommer ju inte lära sig annars men usch vad jobbigt det är, han vet att jag tycker så och kör med mig och jag veeet, jag är mesig men jag kan inte vara hård så emot honom..
När han gör nått fel så får man fixa det och jag förklarar varför och att man inte får göra så bla bla men hatar sånna här situationer..

När han vaknar så har han ju inga leksaker i sitt rum och kommer vara ledsen men han får tillbaka dom senare, det var ju en hel del grejer! jaja...

Ska äta nu....


Heeej Sveejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0