Lördag

God morgon! Idag fick jag sovmorgon! =) Luna vaknade strax efter kl 8 i morse så då gick hon och jag upp och fixade gröt, Lukas vaknade till när vi slammrade i köket så då kom han också upp.
Luna är ett matvrak!! Hon åt en hel portion gröt och en hel macka, sen ett smörgåsrån och en halv majskrok ha ha ha =P
Sen fick hon hänga med i duschen för hon vart inte allt för ren efter maten =P
Igår åt hon potatis och en fiskpinne, det gick ner. I förrgår åt hon falukorv och potatismos så det går frammåt med henne och maten.
Lukas var hemsk när man sklle gå ifrån burkmat till vanlig mat.
Luna kör vi bara vanlig mat, burk om man ska iväg någon stans.

Idag är det inget superväder heller, mulet men tivolit är ju igång till kl 23 ikväll så vi hinner la dit emellan skurarna så Lukas får åka nått. Annars är tivolit en stund i morgon också och nästa helg är det kopparbergsmarknaden.
Den är mycket större än Lindemarken och Frida ska dit, kanske hakar på henne men jag ska inte ut där på kvällen. Här har dom inte öltält men det har dom i kopparberg.
Jag vill kolla lite kläder till Luna, hon har inte fått något än, hon har redan allt som hon behöver men eftersom kopparberg är större så kanske man hittar något som har "det lilla extra"
Det ska tydligen vara mycket mer knallar som står där så något måste man ju hitta till lilla damen =)

Jag måste hitta en varm mössa till henne nu när det börjar bli kallt.

Vi ska till farmor senare idag, hon och farfar firar bröllopsdag =) Undrar hur många år det är?? hmmm?

Igår vart det lugnt, vi kollade på idol och swordfish som gick på tv, sen somnade vi..
Idag har jag känt mig lite nere faktiskt... Känner mig lite ensam.
Nu har jag ju bott här i över 3 månader så det är la bara lite hemlängtan, mammasjuk ha ha. Saknar mina gamla kaffepolare i Alingsås..
Kaffe, dagis, promenad, gå-i-stan polare...
Ska plannera in en Alingsåstripp snart, men det blir la inte förän nästa år.. Fullt upp nu med födelsedagar, marknader, morsan skulle åka hit i oktober och hälsa på och sen december, jul och allt sånt..
Så nästa år eller nått... Suck...

Nu ska Tommie ha dongeln så jag måste logga ut.


Heeej Sveejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0