Söndag

Snorkråkor och spyor,  så började denna söndagen. Luna började gnälla strax innan halv 7 i morse, hon va jättesnorig och varm, så jag gjorde en flaska välling med alvedon i, hon åt upp allt men sen när vi satte oss i soffan så kom det spyor, snorslemmiga spyor, så jag fick sätta lilla damen i duschen.
Då piggnade hon faktiskt till, hon älskar ju att duscha/bada och värmen tar ju bort lite snor ha ha.
Sen var hon i full gång, hon har kört över mina tår ett 20tal gånger med gåstolen, rejsat bort mattan i köket så den funderar jag på att ta bort.
Hon ser den som en motorväg för så fort man lägger tillrätta den så måste hon sladda bort den så den ligger i en hög..
Sen hjälpte hon mig att tmööa diskmaskinen, ställde såstolen precis sådär så att man inte kan stänga maskinen, och så var hon på bestickkorgen, jag putte bort henne me fort som fasen så var hon där igen.

Igår red hon på Lukas axlar (man fick ju springa bakom och hålla såklrt) men det älskade hon, va han skrattade ha ha ha ha.
Nu sover hon igen, jag gick in och la henne brevid Tommie i sängen, hon kröp upp på honom och bet han i näsan, drog i hans ögonlock och slog han lite också, sen somnade hon ha ha.

Jag skulle slängt in lite bilder men har inte hunnit. Vi håller på att städa ur den gamla lägenheten också.
Jag höll på med toaletten igår, skura golv, handfat, toan och rör. Torkade garderoberna i Lukas gamla rum.
Köket blir drygast... Spisen, kylen och skåpen.
Hon som bodde innan oss hade inte städat riktigt efter sig, ovanpå Lukas garderober va det inte så najs kan jag säga... Usch..
Här i den nya lägenten saknar vi lampor i ugnen och lampan i fläkten.. Spisen ryker så jag kan inte laga nått.. Tommie skurade ur den med mr muscle ugnsrengöring men det fortsätter ryka... Suck...
Ska ringa hyresvärden på måndag..
Vi har slutbesiktning på måndag kl 11.00.. Jag vet inte hur jag ska hinna med allt.
Lukas ska lämnas på dagis kl 9.15, sen ska jag vara på sjukhuset med Luna kl 10.00 och det tar nog 2 timmar, sen hem, laga mat, hämta Lukas på dagis, ringa natilus och lämna mitt nya konto nr till dom för girot. Kolla upp vart våra röstkort tagit vägen och ja vettefan vad man ska rösta än.
Regeringen är ju skiträdda för SD ha ha ha! man hoppas ju lite att dom kommer in så det blir någon demokrati i detta land..

Lukas har varit jätteduktig på att gå på toaletten, på dagis händer det mindre och mindre olyckor. Men det är som jag sa till fröknarna. Säger man till Lukas att vi ska på toa så totalvägrar ju han, men om man bara tar med honom och sätter honom så går det. På dagis kan jag fatta honom att han "glömmer" och väntar in i det sista för det är ju så roligt där, mycket barn och så.
Idag hade jag egentligen velat gå till badhuset med honom, ska ringa frida och fråga om hon är sugen på att bada idag..
Lukas har ju blivit lite bortskuffad när vi har flyttat.. Första kvällen här så ville han gå hem, han sa gå hem och gick till hallen. Tyckte det var lite komiskt för en gammal klasskompis ifrån Op har ocvkså precis flyttat och hennes sn sa likadant.
Lukas trivs i alla fall i sitt nya rum, det är ju dubbelt så stort än det gamla =)

Ja... Funderar på att ta Tommies Lur och försöka ringa Steff. Jag har letat ihjäl mig efter mitt ya comviq kort som fick precis innan flytten... Men hittade det ju inte... Det är så dyrt att ringa med telia till henne och våran hemtel funkar inte förän om drygt 2 veckor...

Skriver kanske senare eller nått =)


Heeeej Sveeejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0